Jos
maalatessa tulee ongelmia, voit olla yhteydessä maalikauppaan tai
maalin valmistajaan. Melkein kaikilla valmistajilla on
neuvontapuhelin tai sähköpostitse toimiva neuvontapalvelu. Näistä
tunnetuin on Tikkurilan Maalilinja (010 860 8600). Minullakin tulee
soiteltua sinne, vaikka ammattikunnalle on myös oma numero.
Tikkurilan
palvelu maksaa hieman mutta minusta se toimii hyvin. Voi olla
nopeampaa soittaa sinne kuin etsiä netistä tietoa esimerkiksi Luja
maalin kiiltoasteista. Toisaalta heidän antamat ohjeet ovat minusta
liian tarkkoja. Itse en välttämättä käytä pohjamaalia tietyissä
kohteissa, vaikka he niin neuvoisivat. Teknoksen palvelua en ole
käyttänyt yhtä paljon, mutta sieltä on aina vastattu nopeasti ja
neuvot ovat auttaneet eteen päin.
Tikkurilalla
on muitakin palveluita kuin Maalilinja. Heillä on todella kattavat
nettisivut, tekijäpankki, josta voi etsiä itselleen maalaria, he
järjestävät koulutusta ja ammattikunnalle julkaistaan lehteä. Toisaalta minua
mietityttää, millä se kaikki rahoitetaan. Tikkurilan maalit eivät aina ole se
halvin vaihtoehto ja uskon, että lisäpalvelut näkyy tuotteiden hinnassa.
Maalaamisessa on paljon pikkukikkoja. Joten jos suti kädessä meinaa pinna kiristyä, kysy neuvoa ja nauti käsillä tekemisestä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti